Friday, November 13, 2009

facebook... reactivated! -_-"

aku nak update blog... tp x tau nak ckp pasal apa... tp nak update gak... hmmmmmm...

*tik!*
*tok!*
*tik!*
*tok!*

fyi, aku dah reactivate account facebook aku! -_-" aku tak bangga... aku sedih sbnrnya sbb x mampu bertahan tanpa facebook... tp... apakan daya... aku bukanlah seorang yang anti sosial! seriously, tanpa facebook, aku rasa seperti seorang yang anti sosial... aku tak tahu apakah yang berlaku di sekeliling aku... walaupun banyak benda negatif yang timbul akibat facebook, terutama sekali yang aku kesali adalah masa aku yang banyak terbuang depan laptop, aku percaya, by the end of the day, itu semua tergantung pada sikap setiap individu juga... kuat atau tak kuat nak melawan tipu daya syaitan... i believe diorang yang hasut kita supaya main game, stalking, jawab kuiz etc etc... lepas tu buat kita lalai untuk mengerjakan ibadat, delay buat homework... kan? kan? kan? haaa... tp, by the end of the day, up to us jugak whether nak melawan or mengikut... sikap! keinginan! determination! itu semua up to us... syaitan can hasut us all they want... tu mmg kerja diorang sampai kiamat... tapi kita? nak seribu daya, tak nak seribu dalih... where there's a will, there's a way... (aku rasa cam lari sket laa peribahasa2 ni dari apa yang aku nak sampaikan... tp... layannn~ hahaha...)

peringatan untuk diri sendiri je ni! tak bermaksud nak condemn siapa2.......... tp kalau ada yang terasa... hehehe... siapa makan cili??

back to why aku reactivate account facebook aku...

1.   sbb aku nak share gambar... sharing is caring~ :) aku mmg kaki b'gambar & ambil gambar & share gambar... aku PALING suka gambar yang ada muka aku! hahahahaha... dasar narsis!

2.   classmate aku yg berkaliber suka share notes dekat facebook... errr~ aku rasa Mardi sorang je sbnrnya... nota2 tu kadang2 penting untuk jawab exam... kadang2 ada nota yang bagi motivasi... huhuhu... jgn ingat dah tua tak perlukan motivasi ok~ (eh, aku dah tua ke?? ngee~) lecturers pun suka menyebarkan informasi melalui facebook... dalam masa sebulan aku deactivate facebook, byk informasi yang aku dpt tau dari orang lain... aku rasa tak best! :(

3.   other informations from link2 yang teman2 semua post dekat facebook... kadang2 informasi2 tu tak ada kena mengena pun dengan aku... kadang2 tak ada kepentingan langsung untuk aku... tapi at least aku seorang yang knowledgeable! tak seperti katak di bawah tempurung... you might say, "ececehhh~ macam laa facebook je satu2nya medium untuk membolehkan kau menjadi seorang yang knowledgeable! byk lagi kot cara-cara lain~" betul lah tu~ boleh baca online newspapers, blogs... tapi... macam mana aku nak explain ni?? hmmm... bukan everyday aku baca papers online... bukan everyday aku blog hop... kadang2 aku terlepas pandang artikel-artikel yang menarik... kadang2 aku rasa artikel tu tak menarik, so aku skip artikel tu... padahal artikel tu sbnrnya sangat bermanfaat untuk aku... kadang2 aku langsung tak come across that article... so, dengan adanya member2 yang rajin menge"post" article (thank you so much!), lagi senang laa untuk aku mencari bahan bacaan yang menarik... kalau tak menarik pun bagi aku, tapi menarik bagi member aku, jadi aku layannnnn~ =p

4.   updates member2 yang nak kahwin! hohoho... so i can congratulate them! :) kahwin, tunang, dapat anak, birthday etc...

5.   online invitation! sekarang semua orang ada facebook... nak invite untuk apa2 event pun pakai facebook... jimat masa, jimat kertas, jimat segala2... dah kalau aku tak ada facebook, macam mana nak dapat undangan?? u tell me lor~ hohoho...

5 reasons yang aku boleh fikir setakat ni... reason2 aku kukuh kannn~? ok laa tu kannn~? hehehe...

since aku reactivate hari tu, aku tak main game lagi... insyaAllah aku takkan main game langsung! stalking pun aku kalau boleh nak elakkan... unless if it's really necessary... ye arh~ kata tak anti sosial! nak gak aku tau perkembangan rakan2 facebook ku! huhuhu... tp aku sangat aktif upload gambar & comment2 gambar... ades~ what to do?? isk3!

kalau tiba2 aku "hilang" balik tu, maksudnya aku dah langgar perjanjian2 aku itu... aku akan "ground" diri aku sendiri untuk 1 bulan! ok tak?? hehehe...



p/s : alhamdulillah, td aku tak kena kick dr lab! :)



No comments: