Sunday, January 10, 2010

dentist + tambal ban


DENTIST

khamis mlm jumaat lepas aku tidur awal gila! pukul 8 mlm WIB dah lelap kuttt~ sakit gigi + period pain pnye pasal... TAPIIIII~!!!!! pukul 12 mlm tu dah terbangun... sakit gigi... so bayangkan laa canne sakitnya gigi aku sampai leh terbangun mlm, ok~ anyway, aku makan ponstan... & x sambung tidur... isk3! konon2 kalo tido, x t'bangun plak... satu hape pun blom baca lg... last2 belajar pun x, tidur pun x... aku buat apa pun aku x tau... yg aku tau aku buat benda2 yg x berilmiah! tp pagi tu aku mmg nekad nak gi jumpa dentist!

lepas print2 nota (hee~ ada a few blom print), dlm kul 8.40 am aku gerak laa gi FKG (Fakultas Kedokteran Gigi)... register... gi Klinik Alamanda, Lantai 4... dokter x masuk lg! hadoiiiii~ mbak tu bagi phone number klinik tu... dia soh call kol 10 am tanya dokter dah masuk ke blom... aku igt nak tunggu je... tp x pe laa~ since aku lapar, aku pun gi laa breakfast dulu kat Rempah Asia... ngah makan Aini sampai... makan laa ngan Aini... kol 10, aku pun call klinik tu... mbak tu ckp dokter x kan masuk ari tu... uwaaaaaaaaaaaaaaa~~~

Aini suggest aku gi klinik gigi dpn Parsley... dia kata Yuen pergi situ hari tu... dia kata ok... sbb sakit sgt & x tahan lg & aku tau kalau aku x buat something skrg, a few months pasni, for sure, confirm sakit ni akan dtg lagi! grrrr~ aku pun pergi laa klinik gigi tu... kalau kat FKG, dokter x berani nak buat apa2 sampai dpt diagnosis yg tepat, dokter gigi kat klinik tu pulak buat something yg rather invasive jugak laa utk dptkan diagnosis... dokter tu korek je gigi aku yg sakit tu... before korek tu, dia kata kalau teruk, dia akan buat root canal... kalau x, dia letak "protection" utk nerve aku yg sensitive tu, then tampal... korek korek korek... dia kata x ada indikasi utk dia buat root canal... so she went for the 2nd choice...

lepas dah tampal guna RK (er-ka... apa tu? yg penting, tampalan tu bkn amalgam laa~ kaler pun cantik jer~ ngeh3~ camouflage! =p but, tampal is still tampal... *sigh*), dia tanya aku sakit lagi ke x?? jawapannya?? macam tadi jugak!!!! uwaaaaaaa~~~ apa niii??? dentist tu pun pening2... dentist tu kata suppose hilang lah sikit rasa sakit tu kalau x hilang semua pun... last2, dokter tu conclude, maybe sbb gigi aku tu dah lama traumatic... ligament yg hold gigi aku tu maybe dah injured ke apa... dia nak follow up dlm 3-4 hari... then, along came the bill! *jeng3* Rp240.000 dia charge aku!!!!! grrrr~ mahal ok~ dah laa aku bwk Rp200.000 jer~ sib baik leh hutang! ngeh3~ that's it laa~ pasni aku gi FKG je~ maybe Senin ni Wafa nak temankan aku gi Klinik Alamanda & explain kat Spesialis Endodotik tu problem aku yg sebenarnya in dentistry terms! ngehehe~ hopefully something RIGHT can be done this time... malas dah nak suffer! siapa suka suffer?? isk3!



TAMBAL BAN

petang tu... otw nak pergi paper manajemen, tyre skuter aku plak flat... masa aku & Ain realized dia bocor tu, it was raining heavily... kitorg baru je keluar kost sbnrnya... boleh je kalau nak patah balik, letak skuter kat rumah, then pergi exam naik cab... tp... otak agak lmbt b'fikir (& sbnrnya x confirm lg apsal skuter tu gegar2! hehehe...)... dah dekat sampai traffic light (which means dah half way nak sampai faculty), baru check tyre... confirm tyre depan dah flat! terfikir nak patah balik... tp... too late bebehs~ exam dah nak start... kalau kuliah hari2 biasa, i don't mind bolos2, tuang2... hehehe... so aku pun bwk je laa skuter tu slow2 (slow ke?? tanya Ain! kui3~)... break pakai break belakang je... hujan lebat, ok~ bahaya gila sbnrnya... sib baik laa aku ni pemandu b'hemah! chewah~ =p

mlm tu aku tidur agak awal laa~ kol 9++ x silap... forgive me for i slept for only 3 hours the night before, ok~ aku tido selepas makan mi ayam yg Mimi tertinggal kat bilik aku... ngeh3~ & makan my routine dietary supplements sebanyak 4 biji (1 USANA's AO Pro (multivitamin), 1 USANA's Chelated Mineral, 1 USANA's Proflavanol (vitamin C), 1 biji 4Life Transfer Factor... eh, iklan plak! =p) & minum air dgn sangat byk & x pergi toilet b4 tido & x set alarm... cita-cita dan harapanku ialah sabtu tu, pagi2 lagi aku akan terbangun awal sbb nak terkencing, so bleh laa gi tambal ban (tampal kebocoran kat tyre aku yg flat tu)! hahahahaha... planning baik punya!! tp harapan tinggal harapan... why?? bila aku terbangun nak terkencing tu, jam hp aku menunjukkan tepat pukul 1.12 pm... wawawaaaaa~~~ teruk nye perangai anak dara sorang nehhhhh~ sabau je laaa~

pagi yang cerah, kini sudah gelap... tukar sket lirik lagu... sbb skrg kat Jogja, pagi cerah, masuk tghari je hujan... kalau ada kelas pagi... ptg balik, lepas lunch leh tidur! whoaaaaa~ sungguh bahagia!!!!! x caye? tgk perut laa~ perut pun menunjukkan bukti kebahagiaan~ hahahaha... anyway, lepas bgn, check tanaman kat facebook (hee~), mandi... hujan kembali lebat... sambung menanam... hujan benti... Ain & Mimi dah siap makan & sampai kost masing2, baru aku keluar... masa makan, hujan kembali lebat... pastu hujan benti, aku call Faisal nak soh dtg cepat (aku mintak tlg dia bwk aku gi amik motor & gi tempat tambal ban... hujan+weekend, 1 hal plak kalo aku gi sorg2 ke fac dgn menaiki pengangkutan awam dgn tidak mengetahui dengan pasti tmpt tambal ban yg mana bukak ketika itu)... he didn't answer, so i sms-ed him... hujan kembali lebat... Faisal returned my call... dia kata dia tgh smyg td & dia x leh dtg skrg sbb hujan lebat...  lama plak dia lebat, last2 aku fed up... aku sms Faisal ckp x jadi laa tambal ban ptg ni...

tiba2 hujan benti & aku semangat balik nak berjumpa dgn buah hati pengarang jantung aku... uhuk2! aku pun call balik Faisal... dia ngah makan... ok lah~ to cut the story short (panjang lebar & precise btol aku bercerita dek pongggg~) pastu kitorg vroom vroom mencari tempat tambal ban kat area Sendowo... alamak! x de 1 pon bkk... hampir berputus asa... pdhal kitorg dah lalu dah 1 tempat tambal ban tu... hahaha... sib baik otw back tu terperasan plak... hatiku berbunga~ *wink2* so aku pun gi amik laa Mr Knight (skuter aku) kat fakultas... ciannnnn aku tgk dia kesejukan, kebasahan dgn tyre yg flat~ runtun jiwaku~ uhuk2! smbl tggu org tu wat keje kat tyre Mr Knight, kitorg gi Terban, amik "barang" yg aku order... ececehhh~ cam barang haram plak! hehehe... barang tu ialah 7 biji Tafsir Qur'an Per Kata (Maghfirah)... 2 for Ain, 5 lagi ibu aku kirim... :)



sekian, terima kasih. V(^^)



sorry... byk membebel & merapu... sape soh bace?? =p



No comments: