Saturday, December 26, 2009

freaking perfectionist


i'm a perfectionist!

hahahaha... for those who know me, mesti terus nausea & vomiting lepas baca statement ni! =p

yang kenal aku "live", mesti dah tau aku ni jenis malas nak constantly mengemas... when i said "contantly", i meant, aku mengemas jugak seposen dua... tp x everyday... x juga everytime nmpk b'sepah, aku trus kemas...

aku x suka sepah2... bila tiba2 ada mood nak mengemas, aku mengemas... tp lepas penat kemas2 barang, confirm aku akan sepahkan balik... bukan purposely... tp aku jenis x reti terus letak benda at their own places...

my hair brush, for instant... lepas kemas bilik, for sure i put my hairbrush at its own special place (which is on the new table i bought to put my fan)... pastu tiba2 nak brush rambut, aku amik brush tu, brush2 rambut... duduk atas katil ke... duduk depan laptop ke... selesai brush, aku pon campak laa hairbrush ke atas lantai ke... bawah meja laptop ke... atas katil ke... pdhal bilik aku ni x de laa besar mana ponnn~ 3x4 je kutttt~ meja tmpt letak hairbrush tu sblh meja laptop ni je~

tu baru 1 contoh... bende2 lain pon sama gak... and of course in a day, aku mesti guna macam2 brg... for instant, kunci bilik, kunci skuter, nota (ehem2~), baju tidur (my nighty skrg berada di atas katil. terima kasih.), handbag, getah ikat rambut (eh, rambut aku dah boleh diikat~ *wiwiiitttt~*) bla bla bla...

in the end?? lu pikir sendiri laa~ ngehehe~

u get the point right??

but at some point, i could be a freaking perfectionist... such as?? bila staple kertas together, aku nak kertas tu semua in order... eh, i mean, straight... x senget benget... alamak, paham ni?? bagi yang pernah staple kertas tu paham laa kot... hahaha... sape x pnah, angkat tangan~~~ \(^^)/

kalo orang kat kedai photostat tu staple senget2, aku akan bukak balik staple tu, pastu staple sendiri! kalo aku staple senget jugak, aku bukak balik & staple balik sampai... sampai... sampai lulus laa QC aku senang crite!

ngee~ x ke annoying tuu??? aku pun annoyed dgn diri sendiri bila sampai bab nak susun nota ni... bila nak abih ntah... nak susun lagi... nak check mana nota x cukup lagi... nak print... or pergi photostat... pastu nak lubangkan & staple!!!! waaaaaaaaaaaaaaa~~~ help me!!!!!



moral of the story: sebenarnya, nak cerita, saya ngah nak exam ni... so ngah susun nota... tp x baca lagi... susun jer~ nnt saya baca laa~ jgn risau! hehehe... sekian, terima kasih.

wish me luck, people~





No comments: