Friday, October 16, 2009

peristiwa malang!


happy2 kat lab (kami happy yea kat lab! :p)... tibe2 aku t'ingatkan hari aku smlm...

pagi lab started at 7.30am... mlm tu aku study & tidur kol 3++ am... aku set alarm kat kedua-dua hp aku... 1 pukul 6.15 am... 1 lagi kol 6.30 am... (aku masih "uzur" yea pagi smlm)... unfortunately, dua-dua alarm aku x sedar... mesti tgh mamai2 aku gi turn off hp tu! ngee~ pdn muka! tidur lmbt lg! =p

aku terbangun masa Ain ketuk pintu bilik aku, "Ko da bgn ke blom?" huhuhu... dia dah siap nak gi lab... sib baik masa tu baru kol 6.55 am... (awal gile ko gi lab weyh~) aku pun trus bgn & mandi & b'siap at the speed of light! hoho... perkara biasa! dah hustler dah skrg! kol 7.10 am aku dah ada kat tepi jakal... eyp~ aku x mandi kerbau! siap b'Shokubutsu oren, cuci muka, gosok gigi segala k~ x basahkan rmbt jer~ :D


peristiwa malang 1 pun bermula...

7.15 am... suppose dah ada laa 1 angkut lalu time nih... lmbt laa plak pagi nih~ bas byk gak lalu... tp memandangkan aku bwk batu Dipiro's Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach yang gabak berjisim 10 kg dlm beg aku, maka malas laa aku nak naik bas... rabak bahu aku nak jln from trafiic light/RS Sardjito to Unit IV Fakultas Farmasi...

weyhhhhh~~~ cepat arr!!! aku nak t'berak dah niiiiii~!!!!! tb2 je ade urge! cis! wrong timing arr~ bknnya nak rasa awal2 time dlm toilet... grrrr~~~

7.20 am... x ada lg angkut nihhh...

7.22 am... yesss~ ada 1 angkut lalu... semangat aku tahan!

namun...................................

nape die x mo b'hentiiiii?????????? bknnye penuh ponnn~ aku x nmpk pon sape2 t'tonggeng kat pintu angkut tu... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~ berani ko angkut! m'p'mainkan perasaan aku! dah arr aku m'bawa beban yg berat... nak t'berak plak tuuuu! aaaaaaaaaaaaa~~~

tb2... ada sorang cewek bwk skuter lalu dpn aku smbl wat muka kesian... aku pula b'muka ketat saja ketika itu... mbak, sesungguhnya muka ketat itu bkn aku tujukan pd kamu! x per~ aku tau ko x leh angkut aku... aku x bwk helmet! apa kes aku nak bwk helmet ke merata2 tmpt kannn~?? huhuhu..

7.27 am... akhirnya sebijik angkut yg besar sampai~ alhamdulillah!

sampai laa aku di Fakultas Farmasi... letak je barang2 kat lab kat lantai 3, aku terus turun kembali ke lantai 1 untuk "meneruskan perjuangan"! hua3~ tahniah buat diri aku!


iklan: peristiwa x malang.....

lepas lab, aku, Ain, May & Mimi lepak kat Resto Rempah Asia... borak2 cam ari ni x de lab, x de kuis manajemen & next week x de midterm exam... kannnn~??

dari mkn tghari...

mkn ptg...

mkn mlm! hua3~ sume bendera Jepun! sggh x sedar diri mereka ni... ish3!

tp early dinner laa~ masa azan maghrib tu kitorg order dinner...
V(^^) <-- muka x b'salah!


peristiwa malang kedua.....

sampai je kat bilik... aku dapati roti wholemeal b'merek Sari Roti yang aku baru makan 3 keping tu (out of 10 kot) dah b'kulat! *sniff3* aku sday~ Rp9,000 woo wa tell u~ mahal tu!! mengapakah??




kalo ade fridge kan best! *dreamy eyes*

dah2! x yah mntk fridge... skuter lg penting skrg! boleh membawa aku ke sana ke mari... ngee~


peristiwa malang ketiga.....

lepas mandi... aku main2 laptop... type2 usulan (proposal) skripsi sket...

tiba2! (byk btol "tiba2" pada entry kali ini) mouse aku x mo jln... aiyaaa~ apsal lak ni?? click2 boleh... scroller pon jalan... disconnect, reconnect mouse... still sama... aku pun restart laptop aku.......... langkah td diulangi... tp hasilnya sama! baru aku prasan lampu merah tu x nyala... sensor dah rosak!




tetikus baru kuuuu~ (T_T)


maka, lengkap lah trilogi peristiwa malang ku pada hari itu... terus hilang mood nak buat proposal, nak belajar (alasan!)... baru pukul 8... aku langsung tidur..........



No comments: